سرمازدگی بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های سیب در مراغه

 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از سرمازدگی بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های سیب در مراغه خبر داد.

آقای علیزاده گفت: امسال به خاطر سرمای دیر رس بهاره بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به باغ‌های شهرستان مراغه وارد شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر سرمازدگی بیش ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های سیب مراغه دچار خسارت شدید شده است افزود: با گذشت بیش از ۹ ماه، هنوز دولت برنامه‌ای برای جبران خسارت و حمایت از کشاورزان ندارد.

آقای علیزاده تخصیص نیافتن آب به بخش کشاورزی برای توسعه طرح‌ها و تخصیص نیافتن به موقع نهاده‌های دام و طیور تولید کنندگان این بخش را دچار مشکل کرده است.

 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نیمی از فرآورده‌های دام و طیور استان در مراغه تولید می‌شود افزود: به خاطرتامین نهاده و مشکلات دست و پاگیر اداری بیشتر واحد‌های دامداری و مرغداری شهرستان تعطیل شده است.

وی ادامه داد: حمایت از سردخانه داران با تسهیلات کم بهره برای ایجاد واحد‌های بسته بندی ضروری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید در بخش کشاورزی برای تامین نیاز کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است.

آقای اعظمی افزود: مشکلات و خواسته‌های کشاورزان مراغه جمع آوری شده و برای تصویب و اجرایی شدن در کمیسیون کشاورزی مجلس طرح خواهد شد.

در این جلسه مدیران برخی اتحادیه‌های کشاورزی کمبود کنجاله سویا، قیمت بالای جوجه یک روزه، قیمت بالای نهاده‌های دامی و خوراک دام و طیور، پایین بودن قیمت شیر تولیدی، بیمه زنبورداران، تولید عسل‌های دست ساز، کمبود آب در بخش کشاورزی، نبود واحد‌های فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، تخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی و واحد‌های صنایع تبدیلی را از مشکلات بخش کشاورزی در مراغه بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.