هشدار وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی آذربایجان شرقی

اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند هشدار داد.

 بر اساس اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی مطابق داده‌های دریافتی از سیستم هوشمند مشاهدات ماهواره‌ای مبنی بر آنالیز امکان سنجی ریسک وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در بازه زمانی ۶ تا ۹ تیر ماه سال ۱۴۰۳ امکان بروز مخاطره حریق در مناطقی از تصاویر که با رنگ قرمز و نارنجی مشخص شده است وجود دارد.

محدوده جغرافیایی این هشدار در حوزه استحفاظی شهرستان خداآفرین شامل: زرنق، خمارلو، قزل یول، خانقاه، ددلو، دورمیشکانلو، اوغاش، گوی آغاج، بسطاملو، علی خانلو، لته جان، ایچی درق، هوج، دایان، مددلو (احتمال ریسک وقوع بالا) حوزه استحفاظی شهرستان کلیبر شامل: قره درق، هارنا، شاملو بزرگ، جیغ جیغ، اسبهار، شخملو، پالتلو کمان، بشاب، ایچی دره (احتمال ریسک وقوع بالا) حوزه استحفاظی شهرستان هوراند: شامل: پشتو، جابان، جیناب (احتمال ریسک وقوع بالا) است.

در این اطلاعیه از نیرو‌های منابع طبیعی خواسته شده با تقویت گشت و کنترل و افزایش سرکشی به صورت آماده باش و برابر دستورالعمل نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام کنند.

همچنین از کشاورزان، گردشگران و علاقمندان به طبیعت خواسته شده از آتش زدن مراتع خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها در هنگام خروج از این مناطق از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار