رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مولدسازی برای افزایش سرعت عمل آنچه به ما کمک می‌کند حضور بخش خصوصی در این میدان است.

مالک رحمتی، رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اخبار خوبی که در خصوص مولدسازی در یک ماه گذشته وجود داشت آسیب شناسی این مورد بود که چرا سرعت مولد سازی در استان‌ها با کیفیتی که مدنظر دولت است پیش نمی‌رود؟ بر همین اساس متوجه شدیم که اختیارات استانداران کم است. در یک تفویض شش بندی، اختیارات را به استانداران تفویض کردیم و اکنون در حال اجرای آن هستیم که در هر استانی در درجه اول ملک مازاد شناسایی و توسط خود استان در کمیسیون ماده ۵ استان ارزش افزایی لازم برای پروژه در نظر گرفته می‌شود و بعد از آن قیمت گذاری بر اساس دستورالعمل ابلاغی انجام می‌گیرد و سپس پروژه نیمه‌کاره که منابع لازم را ندارد با ارزش گذاری که رخ داده دارایی مازاد به پروژه مدنظر وصل می‌شود و نام آن را بسته رونق گذاشتیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این بسته رونق از استان به هیات عالی مولدسازی برای بررسی می‌آید. در حال حاضر چیزی حدود هزار و ۷۰۰ ملک و دارایی مازاد شناسایی شده است و برخی از آن‌ها در مسیر ارزش افزایی هستند. ۳۱ پروژه ملی نیز در کمیته پایش بررسی و تصویب شده که از مسیر مولدسازی تامین منابع خواهند شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: آنچه که فکر می‌کنیم در مولدسازی برای افزایش سرعت عمل به ما کمک می کند حضور بخش خصوصی در این میدان است. اگر بخش خصوصی به میدان آید با روش‌هایی که در آیین نامه مولدسازی دیده شده تهاتر، معاوضه و ... بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره که در استان‌ها وجود دارند و حتی برخی از پروژه‌های ملی ما که امروز منابع لازم را ندارند می توانند از محل مولدسازی تامین منابع شوند و شاهد یک رشد، توسعه و بالندگی در پروژه‌های عمرانی کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار