دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد این رویداد و تفاوتش با ادوار گذشته توضیحاتی داد.

علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: درمورد چالش‌های جشنواره و این که جایگاه آن در ماجرای هنر - صنعت پوشاک کجا قرار دارد بحث مفصلی وجود دارد، اما واقعیت این است که در یازده دوره قبلی که جشنواره برگزار شد آسیب شناسی کردیم و چالش‌های مهمی وجود داشت و تلاش کردیم این چالش‌ها در بعضی از موارد به صورت آئین نامه‌ای برطرف شوند که این تغییرات آئین نامه‌ای کار‌های انجام شده هستند. مثلاً یکی از مواردی که موردبررسی قرار دادیم طرح‌هایی است که برگزیده مد و لباس فجر می‌شوند، اما به مرحله تولید نمی‌رسند تا جایی که مردم در سطح عرضه امکان خرید آن‌ها را ندارند. به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین تغییرات جشنواره این است که امسال برای اولین بار، ویژند‌ها امکان مشارکت و رقابت در جشنواره را دارند و وقتی این ویژند‌ها در جشنواره به رقابت می‌پردازند چند مزیت دارند؛ اولین مزیتش این است که اگر ویژند برتر اعلام شود یا به صورت مورد برگزیده هیأت داوران انتخاب شود و ما این موضوع را به عنوان انگاره ایرانی پوشیدن تقویت کنیم و فروش بیشتر برای این ویژند رقم بخورد یعنی این که برنده شدن ویژند در جشنواره فجر در سطح عرضه خواهد بود و محصول تولید و آماده شده است.

بابایی گفت: ویژند در مقایسه با طراحان و گروه‌های مستقل به تغییر ذائقه و دسترسی مردم نزدیک‌تر است و اگرچه گروه‌های طراحی مثل همیشه مخاطبان اصلی جشنواره هستند، اما امسال، ویژند‌ها مخاطبان اصلی این رویداد قرار خواهند گرفت و ناظر به این‌ها طاووس زرین، سیمین و بلورین داریم.

دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به نقش مهم رسانه در صنعت مد و لباس تصریح کرد: صنعت مد و پوشاک کشور بدون صنعت تبلیغات امکان ارتقاء و رشد ندارد و به همین دلیل، ما بخشی تحت عنوان مد و رسانه را در جشنواره اضافه کرده ایم که بدنبال ایده‌های خلاقانه در حوزه تبلیغات پوشش ناظر به فرهنگ خودمان است و اگرچه بعضی از روش‌های تبلیغاتی را نمی‌پذیریم که خلاف ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه هستند. اما مسیر این که باید خلاقیت ایجاد کنیم و حتماً ایده‌های نو برای این موضوع پیدا کنیم را باز گذاشته ایم و در تلاش هستیم این مسئله در کشور جا بیفتد و پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
چارتا عکس بذارید لااقل دلمون واشه
آخرین اخبار