۸۰۰ گردشگر خارجی از موزه حرم حضرت معصومه (س) بازدید کردند

۸۰۰ گردشگر خارجی از ۱۵ کشور مختلف در ۷ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ از موزه فاطمی بازدید کردند.

بنا بر اعلام آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حدود ۸۰۰ گردشگر غیرایرانی از ۱۵ کشور مختلف در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۲ از موزه فاطمی بازدید کرده‌اند.

گردشگرانی از کشور‌های کانادا، ونزوئلا، ترکیه، چین، ماداگاسکار، نیجریه، آفریقای جنوبی، بوسنی، سریلانکا، هند، پاکستان، مالزی و چند کشور عربی همسایه از موزه فاطمی به‌صورت گروهی و انفرادی بازدید داشته‌اند و کشور‌های چین، ماداگاسکار، ترکیه، هند و پاکستان بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

گفتنی است امسال در قالب طرح‌های مختلف ترویجی و مناسبتی حدود ۱۵ هزار نفر به‌صورت رایگان از موزه فاطمی بازدید داشته‌اند، که بیش از ۱۰ هزار نفر از این بازدیدکنندگان، بانوان و دختران بودند؛ چراکه امسال در مجموع ۲۰ روز بازدید از موزه فاطمی برای بانوان رایگان بوده است.

همچنین امسال بیشترین بازدید از موزه فاطمی مربوط به دانش‌آموزان با حدود ۷ هزار نفر بوده است و پس از آن مرزبانان و نیرو‌های نظامی و انتظامی حدود هزار و ۵۰۰ نفر و طلاب و دانشجویان حدود هزار نفر و طلاب خارجی جامعه المصطفی حدود ۵۰۰ نفر بوده‌اند.

با رایزنی‌ها و تفاهم‌های صورت‌گرفته با آموزش‌وپرورش، جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و برخی نهاد‌های دیگر شاهد افزایش بازدید‌های برنامه‌ریزی‌شده از موزه فاطمی در امسال خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار