آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای پنج شهر خوزستان روز دوشنبه در وضعیت قرمز یا ناسالم قرار دارد.

براساس اعلام روز یکشنبه سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و پست برق به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۰، ۱۸۱، ۱۶۱، ۱۵۶، ۱۵۹ و ۱۵۲ در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارد.

طی ۲ هفته اخیر هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است. به دنبال آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون روز یکشنبه گذشته تعطیل اعلام شد.

با وجود آنکه هوای امروز برخی شهرها  در خوزستان  آلوده بوده و مردم انتظار تعطیلی مدارس و ادارات را داشتند اما متاسفانه تمامی مدارس امروز بصورت  حضوری برگزار شدند. تداوم آلودگی در برخی شهرهای اصفهان باعث شد که برای دومین روز متوالی مدارس تعطیل اعلام شوند، در صورتی که شاخص آلودگی هوا در اصفهان کمتر از اهواز بوده است، اینکه چرا در استان ما مدارس  و ادارات با وجود ناسالم بودن هوا به فعالیت خود ادامه می دهند، جای سوال دارد. 

مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم تنفسی از روز ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه بر اثر آلودگی هوا راهی مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان شدند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
و مدیرانی که سالهاست بجای برطرف کردن ترافیکهای سنگین و آلودگی هوای روز افزون شهرها، برای سیاست افزایش جمعیت و فرزندآوری هزینه می کنند، باید به جرم خیانت به سلامت و آرامش میلیونها نفر، محاکمه و مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
کرج وتهران هم وضع آلودگی هوا افتضاح هست تمام بچه ها مریض شدن ولی کسی نیست به داد مردم برسه ..سالهاست مردم کرج بخاطر نیروگاه ها دود مازوت تنفس میکنن ولی هیچکی نیست ازشون حمایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
غیرت جنوب
۱۸:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
اینجا خوزستان است آلودگی هوا و گرمای 70درجه تابستان معنا نداره چون همه از فولاد هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
ایا راهکار رفع الودگی هوا تعطیلی مدارس هست؟
در ضمن دانش اموزان در کلاس هستند. میتوان زنگ تفریح را در کلاس باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
بچه ها برای رفتن به مدرسه . از اتوبوس و بیشتر ماشین شخصی استفاده می کنند. اگر مدرسه نروند نه صبح ترافیک میشه .