پادشاه اردن هر برنامه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی برای اشغال غزه را رد کرد.

۳۶ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد. کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست دشمن صهیونیست در حال ادامه دارد که مقامات تل آویو به صورت ضمنی از اشغال دوباره غزه برای یک باز زمانی نامحدود خبر می‌دهند؛ موضوعی که کشور‌های منطقه با آن مخالف هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (دوشنبه) اعلام کرد هر برنامه‌ای از سوی اسراییل به منظور اشغال بخشی از غزه یا ایجاد یک منطقه امنیتی در داخل این باریکه از سوی اردن غیرقابل پذیرش است. ریشه تمامی مشکلات فعلی به این امر باز می‌گردد که اسراییل به حقوق قانونی فلسطینی‌ها بی توجه است. 

وی که در کاخ خود با سیاستمداران ارشد کشور سخن می‌گفت، تاکید کرد: هیچ راهکار نظامی یا امنیتی برای منازعه میان فلسطینیان و اسراییل وجود ندارد. غزه نباید توسط اسراییل از سایر سرزمین‌های فلسطینی (کرانه باختری) جدا شود. 

عبدالله دوم افزود: ریشه جنگ و منازعه میان دو طرف به اشغال سرزمین فلسطینی‌ها توسط اسراییل و انکار حقوق قانونی آن‌ها باز می‌گردد. از این رو، راهکار این منازعه از حل این موضوع می‌گذرد و سایر راهکار‌ها محکوم به شکست بوده و باعث تشدید خشونت‌ها و ویرانی‌ها خواهد شد. 

پادشاه اردن در ادامه نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که هم مرز با این کشور است و حمله شهرک نشینان به فلسطینیان در این منطقه هشدار داد و اعلام کرد چنین اقداماتی می‌تواند باعث گسترش درگیری‌ها شده و منطقه را به سمت پرتگاه سوق دهد. 

عبدالله دوم در پایان تنها راهکار دائمی برای خاتمه درگیری‌ها را آغاز مجدد مذاکرات برای تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ عنوان کرد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار