تولید بیش از یک میلیون تن شلتوک برنج در مازندران

بیش از یک میلیون تن شلتوک برنج، امسال در مازندران تولید شد.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی جاری، افزود: امسال یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

او افزود: با میانگین عملکرد ۸ هزار و ۱۴۵ تن در هکتار، ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و با متوسط عملکرد ۵ هزار و ۵۲۶ تن در هکتار یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری مازندران برداشت شد.

عباسپور با بیان اینکه میانگین قیمت ارقام برنج محلی در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۶۰-۵۵ هزار تومان، میانگین قیمت ارقام برنج پرمحصول در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۴۲-۳۹ هزارتومان (میانگین قیمت برنج شیرودی، فجر و ندا) است، گفت: ارقام محلی غالب کشت در استان طارم مازند، طارم محلی، سنگ طارم و طارم گرمه و ارقام پر محصول غالب کشت در استان شیرودی، فجر و ندا است.

او با اشاره به پرورش رتون در ۴۱ هزار هکتار و کشت مجدد برنج در ۶۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، افزود: پیش بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تن شلتوک از پرورش رتون و کشت مجدد برنج در در شالیزار‌های استان برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.