رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد گفت: تلفن و پیامک‌های داوطلبان انتخابات کاملا خصوصی است و هیچگاه وارد این مسائل نمی‌شویم.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به بررسی سه مرحله‌ای صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تایید، عدم تایید و عدم احراز صلاحیت به داوطلبان اعلام شده و تا بیست و چهارم آبان فرصت اعتراض دارند. حریم خصوصی داوطلبان کاملا حفظ می‌شود

او افزود: هیئت‌های نظارت، ۵۰ روز فرصت رسیدگی به اعتراض‌ها را دارند و حتی پرونده افرادی که تایید شده اند هم ممکن است در هیئت نظارت بار دیگر بررسی شده و احتمال رد آنان وجود دارد.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان با اشاره به اینکه داوطلبان پس از این مرحله نیز می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند، ادامه داد: در مرحله آخر هم شورای نگهبان می‌تواند در صورت دریافت مستندات یا کسب اطلاعات جدید، افراد تایید صلاحیت شده را رد کنند و آن‌ها هم می‌توانند به نظر شورای نگهبان اعتراض کنند.

محمدی اظهار داشت: شورای نگهبان سه روز فرصت دارد تا به اعتراض رسیدگی کرده و اول اسفند لیست نهایی اعلام خواهد شد.

او بررسی صلاحیت داوطلبان را از راه استعلام از مراجع ذیصلاح و تحقیقات محلی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: داوطلب رد صلاحیت شده این حق را دارد که دلایل رد صلاحیت خود را جویا شود. همچنین این امکان وجود دارد که توضیحات لازم را ارائه کرده تا ابهام رفع شود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بر حفظ حریم خصوصی داوطلبان تأکید کرد و گفت: اسامی افراد ثبت نام کننده محرمانه است و مراجع قانونی اعم از وزارت کشور و شورای نگهبان حق اعلام اسامی را ندارد، چرا که ممکن است تایید صلاحیت نشود.

او با تأکید بر عدم ورود به مسائل پنهان داوطلبان در هنگام تحقیقات افزود: تحقیقات محلی هم از منابع و اشخاصی صورت می‌گیرد که اطلاعات کافی داشته یا متعهد باشند. افرادی برای تحقیقات محلی انتخاب می‌شوند که بی طرف هستند و خصومتی با داوطلبان ندارند.

محمدی ادامه داد: حداقل ۵ تحقیق از منابع گوناگون انجام می‌گیرد تا نسبت ترتیب اثر داده شود و به صرف اینکه چیزی درباره داوطلب گفته شود، به عنوان مستند قرار نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: مطالب جمع آوری شده هم کاملا محرمانه بوده و بایگانی خواهد شد. تلفن و پیامک‌های داوطلبان هم حریم خصوصی محسوب می‌شود. در شورای نگهبان نه ابزار شنود وجود دارد و نه قانون اجازه این مساله را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.