رئیس دادگستری بافق گفت: مفاد ماده ۸۲ و ۸۳ از قانون مجلس شورای اسلامی و انتخابات، و تخلفات خاص انتخاباتی، در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تذکر داده شد. 

ایزدی، رئیس دادگستری بافق گفت: یک سری مسائل درباره تغییرات قانون انتخابات مجلس که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده بود، در این جلسه مطرح شد. 

او افزود: مفاد ماده ۸۲ و ۸۳ از قانون مجلس شورای اسلامی و انتخابات، و موارد تخلفات خاص انتخاباتی که باید ستاد‌های انتخاباتی و تبلیغاتی و هم نامزد‌ها و هواداران باید مدنظر داشته باشند، تذکر داده شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: ولنگاری فضای مجازی در بحث انتخابات درست نیست و باید نظارت و درصورت تخلف برخورد قاطع شود

او ادامه داد: در بحث تامین مالی انتخاباتی، اگر تخلفی صورت بگیرد، باید گزارش و قاطع‌ترین برخورد در این زمینه انجام شود. 

رئیس دادگستری بافق گفت: استفاده تبلیغاتی از اشخاص دیگر برای نامزدها، تخلف است و هر نماینده می‌تواند یک ستاد انتخابات مجازی داشته باشد که باید مشخصات دقیق آن را به فرمانداری حوزه و استان برای بررسی اعلام کند. 

او تصریح کرد: استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای تبلیغات ممنوع است و محتوای تبلیغاتی باید حتما در تارنمای مربوطه بارگذاری و سپس همان محتوا در فضای مجازی منتشر شود

ایزدی خاطرنشان کرد: این روند توجیهی موضوع پیشگیری از جرایم انتخاباتی در جلسات بعدی تکمیل می‌شود تا شاهد مشارکت پرشور مردم و کمترین آسیب‌ها و جرایم انتخاباتی باشیم. 

او افزود: در بحث انتخابات، حفاظت و صیانت از آرای مردم موضوع مهم و حق الناسی است که باید به آن توجه ویژه شود.

در این جلسه اعضای هیئت‌های نظارت و اجرایی و مسئولان مرتبط با امر انتخابات حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.