مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

ایجاد اشتغال زندانیان زمینه ساز کاهش آسیب اجتماعی در جامعه است

پیشکاری پرداخت تسهیلات دولتی اشتغالزا به خانواده زندانیان را از اولویت‌های وزارت کار خواند و گفت: با توانمند سازی و ایجاد اشتغال زندانیان زمینه کاهش آسیب اجتماعی در جامعه فراهم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در نشست با سرپرست و مسئول کارآفرینی و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان، با بیان اینکه حمایت و آموزش، زمینه توانمندسازی و اشتغال خانواده زندانیان را فراهم خواهد کرد، گفت: اشتغال و توانمند سازی زندانیان و خانواده‌های آنان از اهداف و اولویت‌های وزارت کار است.

فرزاد پیشکاری  پرداخت تسهیلات دولتی اشتغالزا به خانواده زندانیان را نیز از اولویت‌های وزارت کار خواند و اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه، پرداخت تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی را برای خانواده‌های زندانیان و افراد آسیب دیده در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی بحث فرهنگ‌سازی حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان را در ادارات، سازمان ها، مراکز خصوصی و اصناف و بازاریان، مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه زندان‌ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند، گفت: با آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان و معتادین بهبود یافته در جامعه فراهم خواهد شد.

وی کسب درآمد برای خانواده‌های زندانیان و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زندانیان در پایان دوران محکومیت را مهم ارزیابی کرد و با قدردانی از بنیاد تعاون زندانیان استان در فراهم سازی بستر‌های آموزش، توانمند سازی و ایجاد اشتغال زندانیان، افزود: با توانمند سازی و ایجاد اشتغال زندانیان زمینه کاهش آسیب اجتماعی در جامعه فراهم خواهد شد.

 مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های اداره کل کار کردستان، ادارات تابعه وزارت کار در استان و بخش خصوصی و تمامی ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها در جهت کمک به اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده آنان استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: اشتغال زندانیان در زمان حبس علاوه بر ایجاد امید و انگیزه کافی برای آزادی و ورود به جامعه در بین زندانیان، باعث بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های آنان نیز می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.