مصرف ۳۷ درصد برق کشور در بخش صنعت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد برق کشور در بخش صنعت مصرف می‌شود.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد برق کشور در بخش صنعت مصرف می‌شود که  ۶۷ درصد برق مصرفی در صنعت کشور هم مربوط به موتور‌های این بخش است و باید نوسازی شوند.

وی اضافه کرد: ۵۸۰ مگاوات برق برای کمک به انرژی واحد‌های صنعتی تولید می‌شود و تا سه ماهه اول سال آینده هم ۱۶۰ مگاوات اضافه خواهد شد.

مقیمی افزود: برای نوسازی واحد‌های صنعتی به منظور کاهش آلایندگی مصرف انرژی، تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شده است.

معاون وزیر صمت گفت: در راستای کمک و حمایت از واحد‌های صنعتی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید برگشته اند.

 سرپرست اداره کل صمت استان هم گفت: استان قزوین با سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی ۵ درصد از صنعت کشور را داراست.

رستمی افزود: در این واحد‌های صنعتی ۱۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: جواز تاسیس ۲ هزار طرح صنعتی با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

آهنی رئیس خانه صنعت معدن استان هم گفت: میزان تولید، هزینه‌های راه اندازی، آموزش، ارزش صادرات، تعداد نیرو‌های انسانی، ایجاد زنجیره تولید و بازگشت سرمایه از ویژه گی‌های واحد‌های صنعتی برتر است.

آهنی، تامین مواد اولیه و اعطای تسهیلات سرمایه درگردش از سوی بانک‌ها را از مشکلات واحد‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد واحد‌های صنعتی استان کوچک، خرد و متوسط هستند که عدم حمایت از این واحد‌ها باعث کند شدن چرخ تولید آن‌ها می‌شود.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، وزیر صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار