مقدماتی یورو ۲۰۲۴؛

بلژیک با پوکر لوکاکو به صدر جدول صعود کرد/ پیروزی سوئد مقابل استونی

پرونده بازی‌های گروه F مقدماتی یورو ۲۰۲۴ با پیروزی تیم‌های ملی بلژیک و سوئد بسته شد.

در ادامه مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴، بازی‌های گروه F هم از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار شد. تکلیف این گروه اگرچه از قبل مشخص شده بود و بلژیک و اتریش به عنوان تیم‌های راه یافته به یورو معرفی شدند، اما در بازی هفته آخر این گروه بلژیک توانست سرگروهی را از اتریش برباید.

بلژیکی‌ها با درخشش روملو لوکاکو با پنج گل آذربایجان را در هم کوبیدند. در این بازی که آذربایجانی‌ها از دقیقه ۲۴ آن با اخراج سیلوستره ۱۰ نفره به کار خود ادامه دادند، روملو لوکاکو ۴ بار در دقایق ۱۷، ۲۶، ۳۰ و ۳۷ و لئاندرو تروسار در دقیقه ۹۰ برای شیاطین سرخ گلزنی کردند.

با چهار گلی که لوکاکو وارد دروازه آذربایجان کرد، او شمار گل‌هایش در تیم ملی بلژیک را به عدد ۸۳ رساند. این در حالی است که ستاره شیاطین سرخ این آمار را در ۱۱۳ مسابقه به ثبت رسانده و آمار ۰.۷۳ گل در هر بازی، نشان می‌دهد که او می‌تواند یک رقیب جدی برای رونالدو محسوب شود.

لوکاکو با این چهار گل توانست از نیمار و لواندوفسکی عبور کند و با علی مبخوت در عدد ۸۳ گل مساوی شود. او پوشکاش با ۸۴ گل، مختار داهاری مالزیایی با ۸۹ گل، سونیل چتری هندی با ۹۳ گل، لیونل مسی و علی دایی را با ۱۰۶ و ۱۰۸ گل بالاتر از خود می‌بیند. رونالدو نیز با ۱۲۸ گل، بهترین گلزن بازی‌های ملی است.

بلژیک با این نتیجه ۲۰ امتیازی شد و با گرفتن جای اتریش ۱۹ امتیازی در صدر جدول، صعودش که پیش از این مسجل شده بود را با سرگروهی شیرین‌تر کرد.

در دیگر بازی این گروه، سوئد با دو گل مهمانش استونی را از پیش رو برداشت. کلاسن و فروسبرگ گل‌های سوئد را به ثمر رساندند تا سوئد هم ۱۰ امتیازی شود و کارش را در رتبه سوم در این گروه به پایان برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار