اپراتور نیروگاه فوکوشیما تایید کرد مرحله سوم تخلیه آب تصفیه شده نیروگاه فوکوشیما ژاپن با موفقیت به پایان رسید.

تپکو، اپراتور نیروگاه فوکوشیما، امروز دوشنبه از تکمیل مرحله سوم فرآیند تخلیه آب تصفیه شده از نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی به دریا خبر داده و تاکید کرد فاز دیگری برای سال مالی جاری برنامه ریزی شده است.

خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو) امروز گزارش داد که همانند مراحل قبلی، هلدینگ برق توکیو تا ۲ نوامبر حدود ۷۸۰۰ تن آب تصفیه شده را در حدود یک کیلومتری ساحل از طریق یک تونل زیر آب رها کرده است.

در چهار مرحله تخلیه که در سال مالی جاری تا مارس آینده تکمیل خواهد شد، تپکو قصد دارد حدود ۳۱۲۰۰ تن آب تصفیه شده را از طریق یک سیستم تصفیه مایع پیشرفته که اکثر مواد رادیواکتیو به جز تریتیوم را حذف می‌کند، آزاد کند. انتظار می‌رود مقدار کل تریتیوم آزاد شده در دریا حدود ۵ تریلیون بکرل (یکای فرعی اس‌آی برای بیان شدت پرتوزایی) باشد که کمتر از یک چهارم حد مجاز سالانه ۲۲ تریلیون بکرل است.

تپکو قصد دارد ۱.۳۴ میلیون تن آب جمع آوری شده در بیش از ۱۰۰۰ مخزن را در نیروگاه طی سه دهه آینده پس از رقیق کردن آن با آب دریا  طبق استاندارد‌های ایمنی ژاپن دفع کند.

پس از تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما چین و روسیه محدودیت‌های خود را بر واردات محصولات دریایی از ژاپن از زمان آغاز فرآیند تخلیه در اوت گذشته حفظ کرده اند. آن‌ها واردات آبزیان از ژاپن را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردند. چین علاوه بر ممنوعيت واردات تمام محصولات دریایی ژاپن کنترل های گمرکی روی سایر محصولات ژاپن را تقویت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار