نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

افت نظام آموزشی پس از کرونا جبران شود

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: فضا‌های آموزشی و تحصیلی به‌خاطر کرونا دچار افت شدیدی شد که در شرایط کنونی باید جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان  با تاکید بر توجه به عدالت آموزشی در استان سمنان افزود: فضای آموزشی و تحصیلی جامعه پس از شیوع کرونا با رکود و افت نسبتا شدیدی همراه شد که باید برای جبران آن چاره‌اندیشی کرد.

وی با ابراز نگرانی از تعطیلات یکباره مدارس در برخی مقاطع سال به ویژه چندروز مانده به ایام نوروز گفت: باید در خصوص نحوه استفاده دانش‌آموزان از نرم افزار شاد و آموزش‌های غیرحضوری، برنامه‌ریزی و نظارت بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ضرورت لحاظ جنبه تربیتی و پرورشی در کنار جنبه آموزشی و تعلیمی مدارس، گفت: مدرسه بعد از خانواده، موثرترین نهاد اجتماعی بر روی رفتار دانش‌آموزان است.

وی، مدیران مدارس، مربیان و روحانیان فعال در مدارس را دیگر ارکان موثر بر رفتار دانش‌آموزان برشمرد و افزود: اگر بنیان فکری و معرفتی دانش‌آموزان تقویت نشود، با یک رفت و آمد کوتاه به خارج از کشور، تغییرات بنیادین در اندیشه افراد رخ می‌دهد.

امام جمعه سمنان، تقویت روحیه «ما می‌توانیم» را یکی از ثمرات فکری سیره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند ایده بی‌نظیر «ما می‌توانیم» را در بین ایرانیان تخریب و به گونه‌ای فضاسازی کنند که ایرانی‌ها از انجام امور مهم ناتوانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.