در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از شکل‌گیری سوداگری با تحقق تفکیک حساب شخصی از تجاری

کارشناس اقتصادی گفت: تفکیک حساب تجاری از شخصی اقدام کلیدی است که می‌تواند از شکل‌گیری سوداگری در بازار‌های مختلف به ویژه دارایی جلوگیری کند.

مهدی میرزایی کارشناس اقتصادی گفت: در خصوص تفکیک حساب شخصی از تجاری یک چالشی همواره وجود داشت و در این زمینه گاهی رهگیری‌های مالی با دشواری و کاستی همراه بود و بودند افرادی که وارد بازار‌هایی مانند دلار و... می‌شوند و علاوه بر ایجاد چالش در این بازار‌ها مالیاتی هم به شکل مشخص پرداخت نمی‌کردند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: با تفکیک حساب شخصی و تجاری و اجرای آن علاوه بر شفافیت، رهگیری‌های مالی نیز امکان تحقق پیدا کرد همچنین مقوله مالیات نیز بیشتر در حول عدالت قرار گرفت.

میرزایی همچین عنوان کرد: در نهایت باید این‌گونه مطرح کرد که تفکیک حساب تجاری از شخصی اقدام کلیدی است که می‌تواند از شکل گیری سوداگری در بازار‌های مختلف به ویژه دارایی جلوگیری کند و نتیجه نهایی خود را در کاهش نوسانات قیمتی و شوک‌های قیمتی نشان دهد.

به تازگی هم رئیس کل بانک مرکزی محمد رضا فرزین اعلام کرد: در سال های اخیر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری از شخصی تفکیک شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب متعلق به اشخاص حقوقی و ۱۰ میلیون حساب نیز متعلق به افراد حقیقی بوده است. تفکیک حساب های شخصی از تجاری، کمک خوبی به بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار