مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۵۶.۲۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته که این مقدار کاهش حجم آب در این سد طی ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: پارسال در آذر ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۶۳.۵۵ میلیون مترمکعب بود، اما امسال به‌دلیل کاهش بارندگی‌ها و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تراز سد مهاباد به هزار و ۴۱ متر کاهش یافته در حالیکه سال قبل این مقدار نیز یک متر بیشتر از امسال بود.

مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون ورودی آب به دریاچه سد در حدود ۹ صدم لیتر است که سال گذشته نیز همین مقدار بود و خروجی آب نیز در هر یک مترمعکب در ثانیه است که در مقایسه با سال قبل تفاوتی نکرده است.

وی در خصوص میزان بارندگی در تاج سد مهاباد نیز افزود: امسال (سال آبی جاری) تاکنون ۳۸.۷ میلی‌متر بارنگی در ایستگاه تاج سد مهاباد ثبت شده که سال گذشته ۲۸.۵ میلی‌متر گزارش شده بود.

رحمانی با بیان اینکه تا اسفند ماه برنامه‌ای برای رهاسازی آب سد در دست نداریم، اظهار کرد: تابستان امسال در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌های این شهرستان، یک میلیون مترمکعب آب به تالاب بین المللی کانی برازان رهاسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.