تحویل روزانه ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل به غزه

رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر از ورود روزانه ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل، ۴ کامیون گاز و ۲۰۰ کامیون کمک رسانی به غزه در طول آتش بس موقت خبر داد.

مصر در سحرگاه جمعه اعلام کرد که با آغاز آتش بس موقت ۴ روزه بین اسرائیل و جنبش حماس از امروز جمعه روزانه ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل و چهار کامیون گاز به غزه تحویل داده می‌شود.

ضیا رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر در بیانیه‌ای توضیح داد که روزانه ۲۰۰ کامیون کمک رسانی وارد غزه می‌شود.

هلال احمر مصر امروز جمعه همزمان با اجرای اولین روز آتش بس میان اسرائیل و جنبش حماس، آمادگی خود برای ارسال کمک به غزه را اعلام کرده است.

آتش بس موقت در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه آغاز شده است که قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود. طی ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد شوند.

در حالی که جنگ غزه وارد چهل و هشتمین روز خود شد، نیرو‌های اسرائیلی پیش از اجرایی شدن آتش بس موقت، حملات خود را به مناطق مختلف نوار غزه تشدید کردند و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. بنا بر اعلام دفتر اطلاع رسانی فلسطین شمار شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ۱۴۸۵۴ نفررسیده که بیش از ۶۱۵۰ کودک و نزدیک به ۴۰۰۰ زن بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
کمه همین هزار برابرش اینحا قاچاق میشه
آخرین اخبار