آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب به ابرکوه

استاندار یزد گفت: این خط انتقال آب با هزینه‌ای بالغ بر هزار و دویست میلیارد تومان توسط شرکت فولاد سرمد ابرکوه با هدف آبرسانی به حوزه صنعت این شهرستان اجرا می‌شود.

مهران فاطمی استاندار یزد  با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم جهت حل دغدغه‌های آبی استان‌های درگیر تنش آبی، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند مورد پیگیری در دولت، حل مسائل این حوزه با انتقال آب از دریا با اتکا به توان نیرو‌های توانمند داخلی است.
 
او در ادامه از پروژه انتقال آب از دریا به مجموعه پتروشیمی اصفهان؛ به عنوان یکی از پروژه‌های آبی بزرگ کشور یاد کرد و افزود: این پروژه به طول ۸۳۰ کیلومتر توسط شرکت فرا آبرسان سرزمین، در حال پیگیری و اجراست.
 
مهران فاطمی با اشاره به فاصله ۷۹ کیلومتری خط مذکور از شهرستان ابرکوه، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد با اجرای خطی به همت شرکت فولاد سرمد ابرکوه، در فاز اول تا سقف ۵ میلیون متر مکعب آب برای طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه منتقل شود.
 
او در ادامه اظهارداشت: برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده سایر شهرستان‌های استان که در طول مسیر اجرای خط انتقال آب از دریا به استان اصفهان قرار دارند، در حال انجام است.
 
فاطمی همچنین با اشاره به اراده جدی جهت تقویت زیرساخت‌های شهرستان‌های کمتر برخوردار و ایجاد توسعه متوازن گفت: علاوه بر پیگیری حل دغدغه‌های آبی موجود، احداث نیروگاه‌های خورشیدی و اجرای زیرساخت‌های ریلی در این شهرستان در دست اقدام است.

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد شهرستان ابرکوه در آئینی با حضور استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین آغاز شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.