معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: به طور معمول روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله در این شهرستان تولید می‌شود و به سایت مشترک دفن زباله منتقل می‌شود.

سید نصیر محمودی معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید شده در مهاباد به سایت مشترک دفن زباله واقع در ۳۰ کیلومتری مهاباد_ میاندوآب منتقل و در این مکان زباله شهری به صورت اصولی و بهداشتی دفن می‌شود.

وی اضافه کرد: جمع آوری زباله‌ها با استفاده از ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین جمع آوری می‌شود و مدیریت پسماند هر دو شهر تا قبل از ورود به سایت پسماند برای دفن در اختیار شهرداری‌‎ها قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه کارگروه پسماند برنامه‌ای برای بازیافت زباله در دست اقدام دارد، تصریح کرد: با اجرایی شدن این برنامه و راه اندازی کارخانه بازیافت، میزان زباله کاهش پیدا می‌کند و فقط ۳۰ درصد زباله تولید شده به سایت دفن منتقل خواهد شد.

محمودی همچنین ابراز امیدواری کرد با اخذ قرارداد با سرمایه گذار به زودی مرحله نخست اجرای طرح که شامل تفکیک زباله در مبدا است با همکاری شهروندان برگزار می‌شود و ظرف مدت ۲ سال آینده کارخانه بازیافت هم راه اندازی خواهد شد.

در سال‌های گذشته زباله شهر ۱۸۰ هزار نفری مهاباد، به حاشیه روستای سیدآباد در ۱۵ کیلومتری مهاباد منتقل می‌شد که با پر شدن ظرفیت این سایت برخی مشکلات از جمله جاری شدن شیرآبه و آلودگی منابع آب، خاک و هوا را به دنبال داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.