نشست بررسی ایجاد ناحیه صنعتی لیقوان

در نشستی ایجاد ناحیه صنعتی لیقوان بررسی و دستورات لازم برای عملی شدن آن صادرشد.

در این جلسه فرماندار تبریز با تأکید بر لزوم ایجاد ناحیه صنعتی در لیقوان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، تمام تلاش دولت این است که سرانه حقیقی تولید افزایش یابد که ایجاد منطقه صنعتی لیقوان می‌تواند به این موضوع کمک شایانی کند.

فاتح افزود: با افزایش بهره‌وری از این منطقه که برند جهانی را از آن خود کرده، می‌توان، اشتغال زایی و فعالیت روستا را نیز بالا برد و همچنین فرهنگ، زیست بوم و طبیعت این شهر را به‌دید عمومی برسانیم چرا که این منطقه مزیت گردشگری نیز دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ما استاد از بین بردن برند جهانی هستیم، اظهار کرد: هنوز بعداز ۹ ماه این پروژه به جایی نرسیده است، برند جهانی که می‌تواند اشتغالزایی و گردشگری به همراه داشته باشد، در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی نیست.

کلامی  اولتیماتوم یک ماهه برای بررسی و پیگیری وضعیت تعیین کرد و گفت: با ایجاد این ناحیه، بخش اعظمی از این مشکلات، مرتفع می‌گردد؛ و فرصت جدید تولید و گردشگری فراهم می‌آید.

در این جلسه مقرر شد: تا آخر آذر ماه امکان تأمین و واگذاری ۲ مگا وات برق از ظرفیت موجود خط انتقال برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی منطقه لیقوان تخصیص داده و از طریق شرکت توزیع برق، در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار گیرد و برای راه اندازه این ناحیه از سوی آب منطقه‌ای، در فاز اول ۵ لیتر بر ثانیه و در فاز دوم نیز ۵ لیتر بر ثانیه آب دیگر به شهرک‌های صنعتی واگذار گردد و همچنین تا آخر آذر ماه با انتخاب مشاور و تسلیم طرح به اداره کل حفاظت از محیط زیست برای طی مراحل قانونی بعدی قرار گیرد.

در پایان تصمیم‌گیری شد: باقی مانده استعلامات با پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی استان از طریق دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری و تعیین تکلیف شود.

همچنین در آخر این نشست باحضور در سردخانه لیقوان مشکلات آن بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.