بازار در انتظار بیش از ۲۹ هزار تن گوشت مرغ

پیش بینی می‌شود ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ آماده طبخ در مازندران تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

محمدمهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه آبان ماه امسال ۱۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۷۶ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شد، گفت: پیش بینی می‌شود با این تعداد جوجه ریزی ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او افزود: برای تامین امنیت غذایی جامعه و تنظیم بازار، ۲۳۹ هزار و ۳۰۳ قطعه جوجه ریزی هم در مزارع مرغ مادر گوشتی استان صورت گرفت.

عباس زاده گفت: آبان ماه امسال ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۴۴۹ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۸۸ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

او با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، آمل و قائم شهر به ترتیب بیشترین میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی را داشتند، افزود: شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۷۰ قطعه رتبه نخست، آمل با یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۵۸ قطعه رتبه دوم و قائم شهر با یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۷۵ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه ریزی را آبان ماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه‌های بعدی به شهرستان‌های نکا، بهشهر، بابل، نور و جویبار تعلق گرفت.

عباس زاده گفت: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در آبان ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۳.۸ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۶ میلیون قطعه، هفته سوم ۳.۳ میلیون قطعه و هفته چهارم ۴.۱ میلیون قطعه بود.

او افزود: از این تعداد جوجه‌ریزی انجام شده، سویه راس با تعداد ۸.۵ میلیون قطعه رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه ریزی ۵.۱ میلیون قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با تعداد جوجه ریزی ۱.۳ میلیون قطعه رتبه سوم و سویه کاب با تعداد جوجه ریزی ۴۱۲ هزار و ۷۸۵ قطعه رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: گوشت مرغ ، تولید گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار