اعلام عمومی برای آغاز اجرای آزمایشی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد از آغاز اجرای آزمایشی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن خبر داد.

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: با راه اندازی کامل این منظومه خدمات، شهر یزد به جرگه محدود شهر‌های کشور می‌پیوندد که از نسل دوم هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان که موسوم به CBI هست به نسل سوم معروف به MBI مهاجرت می‌کند.

به گفته وی: منظور از CBI ارائه خدمات و هویت سنجی شهروندان با استفاده از کارت شهروندی، و منظور از MBI هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان مبتنی بر موبایل‌های هوشمند است.

تجملیان افزود: در منظومه خدمات یکپارچه یزدمن با یک سامانه مواجه نیستیم، بلکه تعدادی از سامانه‌های متنوع در منظومه وجود دارد که در ارتباط بوده و تبادل اطلاعات دارند تا خدمات مناسبی را به مردم إرائه دهند؛ لذا به یزدمن «منظومه خدمات یکپارچه» می‌گوییم و نه «سامانه». تقریباً هر خدمتی که مردم از شهرداری انتظار دارند اعم از خدمات حمل و نقل همگانی، استفاده از شهربازی‌ها، استفاده از سامانه توقف‌سنج حاشیه معابر (پارکومتر)، انواع مسابقات شهروندی و ده‌ها خدمت دیگر یا در حال حاضر در این منظومه وجود دارند و یا به تدریج به آن اضافه خواهند شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد در مورد دلیل اجرای آزمایشی این منظومه گفت: اجرای هر سامانه فناوری اطلاعات که مجموعه‌ای پیچیده از نرم افزارها، سخت افزارها، بستر‌های ارتباطی شبکه، فرآیند‌های عملیاتی، آموزش نیروی انسانی و موارد متعدد دیگری را در بر می‌گیرد، نیازمند جزئیات و هماهنگی‌های زیادی است که الزاماً معلوم نیست در آغاز کار کاملاً بدون نقص باشد؛ لذا تصمیم بر آن شد که اجرای آزمایشی را از هفته اول آذر ماه ۱۴۰۲ شروع شود تا خطا‌های احتمالی بخش‌های مختلف آن شناسایی و رفع گردد.

او درباره اولین سامانه‌ای که در این مرحله به منظومه خدمات یکپارچه یزدمن ملحق می‌شود مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین سامانه‌هایی که در این مرحله به منظومه ملحق می‌شود «سامانه اتومن» است که مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت اتوبوس‌ها، مسیر‌های تردد اتوبوس‌ها و زمان رسیدن هر اتوبوس مطلع شده و برای رفت و آمد با حمل و نقل همگانی برنامه ریزی داشته باشند. 

تجملیان ادامه داد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم افزار یزدمن بر روی گوشی موبایل خود یا با مراجعه به نشانی اینترنتی یزدمن (my.yazd.ir) از خدمات این منظومه استفاده کنند. در صفحه اول نرم‌افزار منظومه خدمات یزدمن، سامانه‌های مختلف قابل مشاهده و انتخاب است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: شهروندان اگر هنگام استفاده از هرکدام از بخش‌های منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دچار مشکل یا ابهامی شدند یا پیشنهاد‌هایی برای بهبود آن داشتند، با نظام پاسخگویی شهروندی موسوم به سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و گزینه دوم را انتخاب کنند.

تجملیان در پایان گفت: شعار این منظومه «یزدمن: آینده شهر من» است و امید است با ارائه مناسب خدمات از این طریق، رضایت پروردگار و شهروندان را جلب نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار