بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۲، دهم آذرماه، سالروز شهادت مجاهد نستوه، آیت اللَّه سیدحسن مدرس، به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است. 

انگیزه ‏های اصلی این نامگذاری، حضور و مبارزات خستگی ‏ناپذیر شهید مدرس در سنگر مجلس شورای ملی، علیه استبداد و استعمار و نقش خاص و ویژه مجلس شورای اسلامی در پاسداری و صیانت از راه پاک آن شهید والامقام و همه شهدای راه خدا است.

اگر اندیشه‏‌ها و شیوه انقلابی مدرس از شرایط و مقتضیات زمانش جدا شود، می ‏تواند برای انقلاب اسلامی در هر زمان و شرایطی، دست مایه‏‌ای غنی و رهنمودی راهگشا باشد.

به همین دلیل است که با وجود طرح افکار سیاسی نو در نهضت و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و عمق مبانی اسلامی اهداف و اصولِ این انقلاب، هنوز تازگی، اصالت و صلابت اندیشه‏‌های مدرس به چشم می‏ خورد و با نمود چشمگیر شخصیت رهبری انقلاب اسلامی، همچنان شخصیت مدرس، چشم ‏ها و دل‏‌های شیفتگانِ اندیشه‏‌های انقلابی اسلام را پر کرده است.

استان همدان از همان آغاز و نخستین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان مبارزی را وارد مجلس شورای اسلامی کرد و نمونه آن شهید علی محمد حیدری نماینده مردم شهرستان نهاوند بود که نطق‌های او در مجلس برای آشکارسازی ماهیت بنی صدر و گروهک منافقین به یادگار مانده است.

شهید آیت الله علی محمد حیدری به همراه شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش در انفجار تروریستی ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار