افزایش ۳۱ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از مرز‌های خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل محموله‌های ترانزیت ورودی و خروجی از چهار پایانه مرزی فعال استان طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در این مدت حدود ۲۵ هزار دستگاه کامیون حامل ۴۸۰ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق چهار پایانه مرزی سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶ درصد و از نظر تناژ جابجا شده ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در همین مدت حدود ۸۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان خراسان رضوی از کشور خارج شده که با رشد ۴۲ درصدی تردد و رشد ۳۹ درصدی تناژ همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۲۵۷ هزار دستگاه کامیون حامل سه میلیون و ۵۹۰ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته که حاکی از افزایش ۲۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

وی ادامه داد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به مقصد کشور‌های آسیای میانه در مدت یاد شده نسبت به پارسال به ترتیب با رشد ۸ درصدی و ۴۲ درصدی همراه بوده است.

شهامت با اشاره به اجرای طرح حمل یکسره ناوگان ترانزیتی از ابتدای آبان ماه امسال اضافه کرد: در مدت یک ماه از اجرای این طرح، در پایانه مرزی سرخس حدود سه هزار تردد و در پایانه مرزی لطف آباد بیش از سه هزار و ۲۰۰ تردد به صورت حمل یکسره برای جابجایی بار‌های ترانزیتی به مقصد کشور‌های آسیای میانه صورت گرفته است که سهم ناوگان ایرانی در پایانه مرزی سرخس حدود ۸۰ درصد و در پایانه مرزی لطف‌آباد حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی همچنین سهم تردد به صورت حمل یکسره از کل تردد خروجی اعم از بار‌های ترانزیتی و صادراتی مرز‌های سرخس و لطف آباد خراسان رضوی طی آبان ماه را به ترتیب ۷۸ و ۵۶ درصد ذکر کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص عملکرد پایانه مرزی دوغارون گفت: در هفت ماهه سال جاری، کل تردد صورت گرفته با ۹۵ هزار دستگاه، دارای رشد هفت درصدی و کل تناژ جابجا شده با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، دارای رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۳:۱۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
نزدیک ترین گمرک به عشق آباد ترکمنستان در باجگیران قوچان هست ولی متاسفانه کمترین توجه و امکانات را دارد