استاندار خراسان رضوی:

«تقویت کریدور شمال و جنوب از طریق شرق دریای خزر» محور سفر روسیه بود

استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر هیئت اقتصادی این استان به روسیه، گفتگو‌هایی با بخش خصوصی کشور روسیه، مسئولین دولتی و حاکمیتی داشتیم و بنا بر این بود تا از طریق خراسان رضوی، ظرفیت کریدور شرق در ارتباط با شمال و جنوب فعال شود.

عقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهداف سفر هیئت اقتصادی این استان به روسیه، گفت: استان خراسان رضوی در موضوع ترانزیت از ظرفیت بالایی برخوردار است و با این رویکرد در ارتباط با کشور‌های آسیای مرکزی و به ویژه کشور روسیه، این استان همچنین از ظرفیت تولیدات بالایی برای تامین مایحتاج کشور روسیه برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این سفر با حضور بخش خصوصی و مسئولین دولتی انجام گرفت، افزود: در این سفر گفتگو‌هایی با بخش خصوصی کشور روسیه، مسئولین دولتی و حاکمیتی داشتیم و بنابر این بود تا از طریق خراسان رضوی؛ فعال‌سازی و ارتقای ظرفیت کریدور شرق در ارتباط با شمال و جنوب انجام گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مذاکرات خوبی انجام گرفته و تصمیم بر این شد که در ارتباط با تقویت کریدور شمال و جنوب از طریق شرق دریای خزر، پیش‌بینی همایش و برگزاری نشستی با کشور‌های مرتبط نظیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران صورت بگیرد تا در نهایت از طریق بندر چابهار، سرخس و عبور از دو کشور ترکمنستان، قزاقستان و روسیه بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

نظری به اقبال بالای کشور روسیه نسبت به محصولات ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: روسیه از تولیدات استان خراسان رضوی به ویژه در بخش غذایی و مصالح ساختمانی به شدت استقبال می‌کند و امیدواریم با مذاکرات فوق این ظرفیت را برای تحقق اهداف اجرایی فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار