ثبت ۲۷۳ مورد دوقلوزایی در همدان

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: امسال ۲۷۳ مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده است.

بابک بختیاری گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴ هزار و ۶۹۱ ولادت در استان همدان ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۶۰ مورد بوده و ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

او ۱۰ هزار و ۴۳ مورد از ولادت‌ها را مربوط به جامعه شهری و ۴ هزار و ۶۴۸ مورد را در جامعه روستایی عنوان کرد و گفت: به طور متوسط هر ماه یک‌هزار و ۸۳۶ مورد ولادت در استان ثبت شده که در هر شبانه‌روز ۶۰ نوزاد و در هر ساعت دو نوزاد متولد شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان با ۵ هزار و ۹۷۱ مورد معادل ۴۰.۱ درصد مجموع ولادت‌های ثبت شده بیشترین میزان موالید استان را به خود اختصاص داده است گفت: امسال میزان موالید شهرستان همدان ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. 

بختیاری از ۲۷۳ مورد دوقلوزایی طی هشت ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: ۱۴ مورد نیز سه‌قلوزایی ثبت شده که ۶ مورد در همدان، سه مورد ملایر، دو مورد نهاوند و هر کدام یک مورد در رزن، تویسرکان و اسدآباد ثبت شده است. 


او با اشاره به اینکه امسال ۷ هزار و ۴۸۸ واقعه فوت در استان ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل ۷ هزار و ۷۰۶ مورد بوده گفت: امسال ۲.۸ درصد نسبت به سال قبل شاهد کاهش فوتی‌ها در استان بودیم.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با اشاره به اینکه در هر شبانه‌روز ۳۰ واقعه فوت در استان ثبت شده که در هر ساعت یک نفر را شامل می‌شود گفت: به طور متوسط در هر ماه ۹۳۶ مورد واقعه فوت در استان ثبت شده که بیشترین آن مهر ماه و کمترین شهریورماه بوده است.

 بختیاری گفت: ۷ هزار و ۵۰۶ واقعه ازدواج امسال در استان ثبت شده که مدت مشابه سال قبل ۸ هزار و ۵۷۲ مورد بوده و ۱۲.۴ درصد کاهش داشته است.

او با تاکید به اینکه ۲ هزار و ۵۵۶ مورد واقعه طلاق نیز ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۶۳۸ مورد بوده است تصریح کرد: خوشبختانه واقعه طلاق ۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته در استان کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۰ مورد واقعه ازدواج و ۱۰ مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است گفت: نسبت ازدواج به طلاق ۲.۹ بوده که تقریبا ۳ ازدواج به ازای یک طلاق است.

بختیاری گفت: بیشترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر به ترتیب امیرعلی، آیهان، علی، امیرحسین، شاهان، محمدحسین، آریا، حسین، آراد و کیان و برای دختران ماهلین، رستا، فاطمه، نورا، پناه، زهرا، آیسان، دلوین، آوا و آیلین بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.