ایالت میشیگان آمریکا قصد دارد، با تدوین برخی سیاستها، استفاده از هوش مصنوعی و سایر رسانهها در راستای فریب مخاطبان را محدود کند.
طبق قانونی که انتظار میرود در روزهای آینده توسط فرماندار این ایالت، گرچن ویتمر امضا شود، کمپینهای انتخاباتی ایالتی و فدرالی باید استفاده از هوش مصنوعی در فرایند تولید تبلیغات سیاسی را در میشیگان اعلام کنند. قانون مذکور، همچنین استفاده از محتوای دیپفیک بدون نشانهگذاری شفاف را تا ۹۰ روز پس از انتخابات نیز ممنوع است.
بر اساس قانون میشیگان، هر شخص، کمیته یا نهادی که تبلیغات یک نامزد را بر عهده دارد، باید استفاده خود از هوش مصنوعی مولد را به وضوح اعلام کند. همچنین محتواهای دیپفیک که تا ۹۰ روز پس از انتخابات منتشر میشوند، ملزم به اعلام شفاف ماهیت محتوا به بیننده هستند.
نقض قوانین پیشنهادی میتواند، تا ۹۳ روز زندان، هزار دلار جریمه یا هر دوی این احکام را برای کمپینهای انتخاباتی به دنبال داشته باشد.