برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد سنندج

مراسم بزرگداشت روز دانشجو امروز با حضور مسئولان و دانشجویان، در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد.

۱۶ آذر به عنوان یکی از روز‌های ضداستکباری در تاریخ ملت ایران ماندگار و به دلیل حمله به حریم دانشجو و دانشگاه در تقویم کشورمان به عنوان روز دانشجو ثبت شد. ریشه حوادث این روز به اتفاقات ایران به سال ۱۳۳۲ برمی‌گشت.

پس از اینکه دولت مصدق با کودتایی آمریکایی و انگلیسی در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ سقوط کرد، جامعه ایران در بهت و حیرت فرو رفت و دانشگاه تهران که به واسطه حضور دانشجویان و نخبگان کشور نسبت به بیگانه دیدگاهی ضدامپریالیستی داشت، بیش از بیش رنگ ضد دیکتاتوری و امپریالیستی به خود گرفت.

در ماجرای ۱۶ آذر؛ سه دانشجو  این دانشگاه، مصطفی بزرگ‌نیا، آذر شریعت رضوی  و احمد قندچی به شهادت رسیدند و از آزن ۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفته است.

هر ساله به مناسبت این روز؛ ویژه برنامه‌هایی در دانشگاه‌های سطح کشور از جمله استان کردستان برگزار و این روز گرامی داشته می‌شود. امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی سنندج مراسمی را برای گرامیداشت این روز تدارک دیده بود.

دانشجو باید مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا باشد

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد سنندج

محمد رضایی مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان در این مراسم اظهار داشت: ایده‌پردازی نیازمند نسل کنونی در دانشگاه است و دانشجو آن باید مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو فقط یکی از مولفه‌های دانشگاه است، خاطرنشان کرد: امسال منتظر یک رخداد هستیم و آن انتخابات است و نقش دانشجویان در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. 

رضایی با اشاره به اینکه مشارکت ثبت‌نامی‌های کاندید انتخابات مجلس امسال نسبت به دوره قبل در استان ۲۷ درصد افزایش یافته است، گفت: در سپهر اجتماعی و سیاسی کشور، استان کردستان معنا و مفهوم خاصی دارد.

دانشگاه آزاد جایگاه نخست جذب دانشجو را در کشور کسب کرد

برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد سنندج

قباد میمنت آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز گفت: سند تحول دانشگاه به صورت سالیانه ارزیابی شود و در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از میان ۳۳ دانشگاه کشور رتبه پنجم را کسب کرد، این درحالی است که سال قبل از آن در جایگاه بیست و هشتم بودیم.

وی افزود: با وجود استقبال از دانشگاه، در سال تحصیلی جاری در جذب دانشجو سال رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.

میمنت آبادی خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای طرح‌هایی برای اشتغال دانشجویان هستیم، در این طرح دانشجویان دارای ایده و تخصص به دانشکده فنی مهارت مراجعه کنند تا در صورت داشتن شرایط در دستگاه‌های مختلف جهت انجام کار فنی و کارورزی مشغول شوند.

وی گفت: در قالب طرح مهارت‌یار، کسانی که دانشجو مقطع کاردانی تا ارشد باشند به شرط داشتن مدرک مربیگری یا مدرک فنی و حرفه‌ای، از ظرفیت آنان جهت تدریس بهره گرفته شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.