کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی‌ها با نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه برخی مناطق استان شاهد رگبار باران با احتمال رعد و برق خواهند بود.

حسین سلطانی وضعیت جوی امروز استان را صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: با توجه به مدل‌های هواشناسی از عصر فردا سامانه بارشی وارد این استان می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق هشدار هواشناسی سطح زرد، فعالیت این سامانه تا اواخر روز یکشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: نوع مخاطره این سامانه رگبار باران با احتمال رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و در ارتفاعات با احتمال بارش پراکنده همراه است.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد با توجه به هشدار جوی زرد، از سفر‌های غیر ضروری در مسیر‌های کوهستانی خودداری کرده و همچنین همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده و کهنسال همچنین از پارک کردن خودرو در کنار داربست‌ها اجتناب کنند.

این کارشناس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیر آباد با منفی سه درجه و گیلوان طارم با ۲۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

وی خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده منفی یک و ۱۴ درجه بالای صفر بوده است.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، نارنجی اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز اقدام فوری و همه جانبه خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.