خدمات درمانی رایگان برای ۸۵ درصد روستائیان و عشایر

حدود ۸۵ درصد جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت خراسان جنوبی را، روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت:۶۴ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد را روستائیان، عشایر و ساکنین شهر‌های زیر بیست هزار نفر شامل می‌شوند، که بیمه درمانی رایگان دریافت می‌کنند و صد درصد حق سرانه بیمه آنان را دولت به بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

اربابی افزود: هم اکنون نزدیک به ۴۶۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی سازمان بیمه سلامت هستند که بیمه سلامت از آغاز امسال ۲۲۶ میلیارد تومان برای هزینه درمان بیمه شدگان، به مؤسسات درمانی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات بهتری رقم خورده است، گفت: در دو سال اخیر با همراهی مجلس و دولت، پوشش رایگان بیمه سلامت برای ۵ دهک اول جامعه برقرار شده و جمعیت زیادی را جز مشمولین بیمه سلامت قرار داده است و سایر دهک‌ها به جز دهک ۱۰ نیز مشمول تخفیفات خوبی در حق سرانه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به رویکرد نظام اسلامی در بیمه کردن مردم و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان آنان گفت: یکی دیگر از اقدامات بیمه سلامت برای تحقق این مهم، شناسایی و بیمه کردن افراد ساکن در محلات کم برخوردار است که این افراد به صورت رایگان بیمه شده اند.

برچسب ها: بیمه سلامت ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار