از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۳۰ فقره قتل عمد به همت اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف فارس و گذشت اولیای دم به سازش ختم شده است.

حجت الاسلام مصطفی توانی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: از ابتدای امسل تا کنون تعداد ۳۰ فقره قتل عمد به همت اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف فارس به سازش رسیده است و ۳۰ نفر از مصببان این جرائم با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافتند.

او با تاکید بر مزایای معنوی بخشش، افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ نیز تعداد هزار و ۴۹۳ نفر با تلاش اعضا شورای حل اختلاف فارس از زندان آزاد شدند.

توانی با بیان اینکه در دومین دوره ارزیابی تعالی حل اختلاف کشور، عملکرد استان فارس توسط نهاد‌های ملی بررسی و برای سومین سال پیاپی مجموعه توسعه حل اختلاف استان فارس حائز رتبه نخست در کشور شد، گفت: ۳۰۰ هیات صلح از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان فارس در امر صلح و سازش فعالیت می‌کنند که میزان مصالحه پرونده‌های ارجاع شده به هیأت‌های صلح استان حدود ۵۰ درصد است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس ادامه داد: در ۸ ماهه نخست امسال تعداد ۲۱۱ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف فارس وارد شده که ۲۱۰ هزار و ۶۸۴ فقره آن مختومه شده است.

او بیان کرد: در ۸ ماهه اول امسال تعداد ۹ هزار و ۴۶۱ فقره پرونده به هیات‌های صلح ارجاع شده که حدود ۵۰ درصد به صلح و سازش ختم شده است.

برچسب ها: صلح و سازش ، قتل عمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار