برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز تهران

چهارمین اجلاس استانی نماز استان تهران با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در چهارمین اجلاس استانی نماز استان تهران که در محل سالن همایش‌های شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد با بیان این که امروز برای نماز مناره‌ها را ساخته، اما اشخاصی مانند بلال را نساخته‌ایم، اظهار کرد: در حوزه نماز فارغ‌التحصیل نداریم؛ ما حق نماز را به خوبی به جا نیاوردیم و باید در این زمینه تصمیم بگیریم و کوشا باشیم.

او گفت: یک طرف نماز زایشگاه و طرف دیگر آن قبرستان است. اذان در گوش فرزندان تازه متولد شده خوانده و برای انسان در حال مرگ نیز نماز خوانده می‌شود. خداوند به پیامبران الهی دستور نماز داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد: درخصوص مسئله نماز و بجا آوردن آن، انسان‌های گوناگونی وجود دارند. امروز باید تصمیم بگیریم که در آستانه ماه رجب و شعبان و رمضان، هر شب یک آیه از قرآن را خوانده و بررسی کنیم. امروز اگر روحانیون ما مانند مرحوم نواب صفوی و افراد عادی جامعه مانند شهید رجایی باشند، موفق خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: باید تصمیم بگیریم در ماه‌های پیش رو که اوج معنویت را به همراه دارد به قرآن و نماز اهتمام ویژه داشته باشیم. در حوزه نماز باید حرف نو و تازه بیان کنیم. باید سخنرانی‌های خود را خلاصه کنیم و همراه با کلمات قصار انجام دهیم تا تأثیرگذار باشیم. امروز باید به لسان قوم سخن بگوییم که این لسان قوم در حال حاضر فضای مجازی و رسانه و شبکه‌های مختلف است.

او افزود: باید موضوع نماز را جدی بگیریم. امروز وظیفه داریم از برپا کنندگان نماز در مدارس و نقاط دیگر قدردانی کنیم. روحانیونی که در نهاد‌ها و مراکز مختلف حضور دارند باید در مدارس حاضر شوند و به اقامه نماز بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که نماز باید با آهنگ زیبا و رسا خوانده شود، اظهار کرد: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان سرازیری عبادت و ثواب است. دشمن امروز در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه نماز و روحانیون و مسئولان اقدام می‌کند لذا ما باید هوشیارتر و جدی‌تر باشیم. باید با مردم گفتگو کنیم و ایشان را همواره مدنظر داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه باید نماز را جدی بگیریم و هر کدام از ما حداقل یک کتاب نماز را خوانده باشیم، گفت: امروز باید قانون خود را از قرآن استخراج کنیم. تماس رو در رو با مردم، احداث مساجد در مکان مناسب و ... از نکاتی است که باید برای اشاعه نماز بدان توجه کنیم. امروز باید از اسراف دوری کنیم و در جای مناسب مشغول فعالیت شویم.

قرائتی با بیان این که باید در حرف‌های ما تنوع وجود داشته باشد، افزود: نمازخانه‌ها مکان مذاکره با خداوند هستند و باید در مکانی مناسب و خوب تعبیه شوند. متأسفانه وضعیت مناسبی در حوزه نماز به ویژه در ادارات وجود ندارد. امروز برای نماز مناره‌ها را ساخته‌ایم، اما اشخاصی مانند بلال را نساخته‌ایم. در حوزه نماز فارغ‌التحصیل نداریم و در این زمینه هیچ‌گاه از علم‌آموزی و تحصیل فارغ نخواهیم شد. ما حق نماز را به خوبی به جا نیاوردیم و باید در این زمینه تصمیم بگیریم و کوشا باشیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.