حسین سلطانی گفت: سامانه بارشی که امروز وارد استان زنجان شد، بارش‌های پراکنده ای را در برخی مناطق استان از جمله خیرآباد،‌ صائین قلعه،‌ قیدار و ماهنشان منجر شده است و فعالیت آن تا عصر پنجشنبه در استان ادامه می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سامانه بارشی تا عصر فردا مهمان استان زنجان است گفت: هم اکنون در ارتفاعات شهرستان‌های طارم و ماهنشان شاهد بارش برف و کولاک هستیم.

وی یادآور شد:‌ تا اواخر روز پنجشنبه به تناوب شاهد بارش هایی در استان خواهیم بود که بخش عمده فعالیت آن امروز است و عمده بارش ها به خصوص در مناطق شهری به شکل باران و در ارتفاعات شرایط برای بارش برف مهیا است.

سلطانی اظهار داشت:‌ فردا این سامانه تضعیف شده و بارش ها نیز عمدتا پراکنده و با توجه به کاهش دما شانس بارش برف بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای منفی در استان ثبت نشده است، ادامه داد: در این مدت شهر نیک پی با سه درجه سانتیگراد سردترین و آب بر با ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۱۰ درجه، ابهر سه و ۱۰، خرمدره چهار و ۱۰ درجه، آببر ۹ و ۱۴ درجه، سلطانیه چهار و ۱۰ درجه، قیدار چهار و ۱۰ درجه و ماهنشان پنج و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.