کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هموطنان از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی استان پرهیز کنند و در صورت لزوم به سفر در این جاده‌ها،‌ تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز منتظر ورود سامانه بارشی به استان هستیم، گفت:‌ طی امروز آسمان همه مناطق مختلف استان به تدریج ابری خواهد شد و از اواخر روز نیز به تدریج بارش ها آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این بارش ها به تناوب تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: بخش اصلی فعالیت این سامانه بارشی روز چهارشنبه است و بارش ها طی امشب و روز پنجشنبه پراکنده خواهد بود.

سلطانی یادآور شد:‌ بخش عمده بارش ها به صورت باران بوده و در ارتفاعات شرایط برای بارش برف مهیاست و از روز پنجشنبه دما کاهش می یابد و احتمال بارش برف وجود دارد که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد:‌ در این شرایط جوی به همه هموطنان توصیه می شود که از سفرهای غیرضروی به مسیرهای کوهستانی خودداری و در صورت لزوم به سفر، خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

سلطانی با بیان اینکه از صبح پنجشنبه هفته جاری دمای هوا به طور محسوسی در استان کاهش خواهد یافت،‌ گفت:‌ صبح پنجشنبه و جمعه اغلب مناطق استان دمای صفر و زیر صفر را خواهد داشت.

وی یادآور شد:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای هوای پنج درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین و گیلوان با دمای هوای ۱۹ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان صفر و ۱۶ درجه، ابهر صفر و ۱۵، خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آببر هشت و ۱۸ درجه، سلطانیه منفی سه و ۱۳ درجه، قیدار ۳ و ۱۲ درجه و ماهنشان ۲ و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.