کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده است تا اواخر وقت امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پنجشنبه شب به تدریج از استان خارج می شود.

حسین سلطانی  گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز آسمان اغلب مناطق استان ابری همراه با بارش‌های پراکنده است که به دلیل کاهش دما بارندگی ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر زنجان به شکل برف خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش راهداری نیز اکثر محورهای مواصلاتی استان با بارش برف مواجه هستند، به هم استانی ها توصیه کرد:‌ از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای کوهستانی پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی زمستانی به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

 

سلطانی یادآور شد:‌ طی روزهای آینده جو نسبتا پایداری در استان مستقر و به لحاظ دمایی نیز امروز و فردا هوای نسبتا سردی در استان حاکم خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از روز شنبه دماها به طور نسبی افزایش خواهد یافت اظهار داشت:‌ هم اکنون دمای هوای زنجان ۲ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک تر شده است.

 

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای منفی در استان ثبت نشده و شهر زنجان به عنوان سومین مرکز سرد کشور ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت سلطانیه با یک درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۱۲ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

 

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۲ و ۶ درجه، ابهر سه و هفت، خرمدره سه و هشت درجه، آببر ۹ و ۱۱ درجه، سلطانیه یک و پنج درجه، قیدار یک و پنج درجه و ماهنشان پنج و هشت درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.