مدیرکل بهزیستی استان در نشست شورای اجتماعی استان از تفاهمنامه همکاری بین سازمان بهزیستی و قوه قضایی برای اجرای قانون حمایت از خانواده خبر داد.

در نشست شورای اجتماعی استان در خصوص کنترل کاهش و بررسی وضعیت طلاق بحث و تبادل نظر شد.

رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: برنامه بهبود و مراقبت روابط خانواده در پنج سال اول زندگی مشترک، طرحی است که از تیر در استان یزد شروع شده و طی آن زوج‌های جوان ۱۶ ساعت آموزش و پنج ساعت مشاوره رایگان دریافت می‌کنند.

استاندار یزد اظهار داشت: درخصوص کاهش طلاق و تحکیم خانواده هنوز برنامه جامع و مدونی که وظیفه‌ها در آن جانمایی شده باشد، وجود ندارد و یک برنامه عملیاتی منسجم و مداخله گری برای ازدواج آگاهانه و ساده و به هنگام ضروری است.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به آمار‌های موجود طلاق تصریح کرد: این روند، چشم انداز خوبی را به ما نشان نمی‌دهد، البته در این خصوص باید اثر مهاجرت در نرخ طلاق را هم در نظر بگیریم.

او درباره طرح سامان خانواده افزود: باید هیات اندیشه ورزی راه اندازی شود تا آمار‌ها با یک نگاه عالمانه و تحلیل دقیق منجر به تصمیم گیری شود. در این خصوص باید نقاط بحرانی را شناسایی کرد.

استاندار، اهمیت سبک زندگی را در حل آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: آموزش‌ها باید با بهره گیری از استادان و مربیان کارآمد و تاثیرگذار باشد. درباره مشاوره هم باید فکر و تدبیر مناسبی کرد، چرا که هزینه‌های مشاوره خیلی بالاست و باید این مشاوره‌ها رایگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار