بورل: اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود برای اروپا مهم است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکا را برای بروکسل مهم دانست.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روندی بسیار طولانی دارد و گرچه ۱۱ ماه تا زمان انتخابات باقی است، اما نامزد‌های حزب جمهوریخواه اکنون در انتخابات درون حزبی در حال رقابت با یکدیگر هستند. پیشتازی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات درون حزبی و احتمال رویارویی وی با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات فعلی آمریکا علاوه بر دنبال کنندگان داخلی، نظر ناظران بین المللی را نیز به این انتخابات جلب کرده است. 

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اینکه چه کسی رئیس جمهور آینده ایالات متحده خواهد شد مسئله‌ای است که برای اروپا بسیار بسیار مهم است. 

وی با اشاره به جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: اینکه چه نامزدی سکان کاخ سفید را پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ برعهده بگیرد، روسیه می‌تواند بر روی سناریو‌های سودمندتر به نفع خود برنامه ریزی کند. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد اگر دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز شود، این امر تاثیر عمیقی بر جنگ میان روسیه و اوکراین خواهد گذاشت. 

گرچه دونالد ترامپ بر روابط حسنه با روسیه تاکید دارد، اما استراتژیست‌های بزرگی همچون جان مرشایمر، سردمدار رئالیست تهاجمی بر این باورند بعید است با تغییر رئیس جمهور در کاخ سفید سیاست‌های آمریکا در قبال اوکراین تغییر کند. 

ترامپ نخستین رئیس جمهوری در آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ اقدام به ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین کرد. نزدیکی کی یف به محور غرب و تلاش برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله دلایل حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
بله منتظر ارباب جدید هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تمام اوناییکه میخان رئیس جمهورامریکا بشن یروزی دلقک بودن تئاتربازی میکردن ازبازیگرچه انتظاری دارییدچندین ساله کل وجودجهانروبه بازی گرفتن مردم جهان دیگه گول این کثافتهارونمیخورن دستشون روشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
معلومه باید مهم باشه ،اروپا هیچ اقتداری از خود نداره و افسار اروپا دست آمریکاست.
آخرین اخبار