علت موفقیت نهضت سواد آموزی مردم محور بودن آن است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سوادآموزی یک جریان مردمی است و مردم محور بودن آن، موفقیت این حوزه را در پی دارد.

 عباسعلی ارجمندی در همایش سوادآموزی سیستان و بلوچستان  گفت: مادر همه دردها، بیسوادی است و همه چالش‌ها و مشکلات در جامعه در اثر کم توجهی به مقوله دانش و دانایی رقم می خورد.

وی افزود: سوادآموزی یعنی حقیقت بخشی به دیگران، یعنی بینایی و فهم درست از شرایط پیرامون زندگی بشر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده و ماندگاری را در مسیر بهره مندی افراد جامعه از موهبت سواد و سوادآموزی ارائه کرده که همچنان استمرار دارد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه های جهادی در مسیر توسعه سوادآموزی در استان یک ضرورت بوده و لازم است همه حوزه ها و بخش ها به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: لازمه هدایت از ظلمت به نور و روشنایی، دانستن و فهمیدن است و دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر لزوم سواد و ارتقا دانش و بینش افراد بشر دارد.

حسن بروشکی ادامه داد: ماهیت کار سوادآموزی و راه اندازی نهضت سوادآموزی در ایران اسلامی یک نعمت و موهبتی الهی در مسیر رشد و بالندگی افراد جامعه است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی، سرزمین تربیت دانشمندان و فرهیختگانی است که در دنیا صاحب نام و آوازه و شهرت بوده و خواهند بود و این افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه نظام تعلیم و تربیت فراهم کردن بستر و ظرفیت لازم برای بهره مندی همگانی از بدیهیات تحصیل رایگان است و توسعه و فراگیر شدن مقوله سواد و سوادآموزی، نیازمند همراهی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و حوزه ها و بخش های مختلف خواهد بود.

وی تاکید کرد: به همت و اراده همه عوامل حوزه سوادآموزی، نرخ سواد سیستان و بلوچستان از ۲۹ درصد اوایل انقلاب هم اکنون به ۸۸ درصد رسیده که نشان از افقی رو به پیشرفت در این خطه دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار