آموزش بینش و تزکیه بدون برنامه‌ریزی و تلاش حاصل نخواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، گفت: آموزش، بینش و تزکیه بدون برنامه‌ریزی و تلاش حاصل نخواهد شد.

  آیت‌الله مصطفی محامی   در نشست با جمعی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست و باید ببینید که انبیا از جمله پیامبر اکرم(ص) چه کرده و از ایشان الگو بگیرید، بیان کرد: گام اول تزکیه روح و نفس است تا ظرف وجود ظرفیت پذیرش داشته باشد.

وی افزود: در این وجود پاک و تزکیه شده باید علم و دانش بریزند که البته تنها دانش برای رسیدن به سعادت کافی نیست و باید در کنار علم حکمت و بصیرت هم داشته باشیم.

امام‌جمعه زاهدان گفت: اگر می‌خواهیم در مقام معلم از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیریم کار ما این است که برای رشد عقلانیت و فکر دانش آموزان تلاش کنیم چرا که در این صورت دانش آموز ما در هر حوزه‌ای که وارد شود موفق خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزش، بینش و تزکیه بدون برنامه‌ریزی و تلاش حاصل نخواهد شد.

آیت‌الله محامی در پاسخ به سوالات و مطالبات برخی از معلمان که در جلسه مطرح شده بود، گفت: باید محورهای مهم و مشکلات اصلی آموزش و مرورش شهرستان ایرانشهر ارائه شود تا بتوانیم در جلسه با مسوولان پیگیر مطالبات فرهنگیان باشیم.

وی در پاسخ به درخواست یکی از معلمان مبنی بر به کار گیری اهل سنت در نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داد: بنده از همان سال‌های ابتدایی حضور در سیستان و بلوچستان بحث جذب اهل سنت در نیروهای نظامی و انتظامی را دنبال کردم و حتی در دولت قبل هم این مورد را با مجموعه‌ای از مسوولان استان در مرکز کشور پیگیری کردیم و اقداماتی هم صورت گرفت هر چند که تغییر رویه، کاری سخت و زمان‌بر بود اما این فرایند در نیروی انتظامی مقداری عمل شد اما با حوادث سال گذشته کار متوقف شد و امیدواریم بتوانیم مجدد در این جهت پیگیری‌ و اقدام داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار