معاون سوادآموزی استان قزوین از اجرای رایگان دوره‌های سوادآموزی تا پایان دوره ششم ابتدایی خبر داد.

محمود طریقی معاون سوادآموزی استان قزوین گفت:دوره‌های سوادآموزی تا پایان دوره ششم ابتدایی به صورت رایگان برای سنین ۱۰ تا ۶۰ سال برگزار می‌شود.

طریقی افزود: رویکرد ما در سواد آموزی حول سه محور خانواده، مدرسه و مسجد با محوریت مردم است.

وی گفت: در سواد آموزی در سه دوره افراد بی سواد شناسایی، جذب و آموزش داده می‌شوند که این دوره‌های سه گانه عبارتند از دوره سواد آموزی که معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال که معادل ششم ابتدایی و دوره تحکیم که به منظور تثبیت و تعمیق سواد مخاطبین است.

معاون سوادآموزی استان قزوین اضافه کرد: امروز سوادآموزی یک جریان مهم فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند بعد از توسعه سواد باید تعمیق سواد مد نظر باشد.

این مقام مسئول گفت: در استان قزوین نیز بیش از پانزده طرح مکمل در راستای گام دوم انقلاب و مهارت‌های اساسی زندگی اجرا می‌شود که عبارتند از آموزش فرد به فرد، طرح خود آموز، طرح آموزش زندانیان، آموزش رایانه، خواندن با خانواده، مراکز یادگیری محلی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی حرفه و مشاغل، معلولین آموزش پذیر، آموزش اتباع خارجی و پناهنده، آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت است، حلقه‌های کتاب خوانی و امسال نیز به صورت جدی طرح سواد آموزی محله محور بر اساس آموزش محله به محله برای سوادآموزان توسط آموزش دهندگان است.

معاون سوادآموزی استان قزوین از سه شهید سواد آموزی استان، شهیدان عباس خجسته روز، داود شالی و سید محمد میرکمالی نام برد و گفت: در حوزه سواد آموزی جمهوری اسلامی ایران، ۱۷۶ شهید دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار