جانشین انتظامی مازندران از آزادسازی ۶۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با راه‌اندازی گشت مشترک با عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر سازمان‌های مربوطه، ماموران موفق به شناسایی زمین‌های شدند.

سردار حسینی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی و همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بنا‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

او افزود: در این عملیات ۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

سردار حسینی، ارزش زمین‌های رها سازی را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۸ پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، افزود: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار