بررسی پیشنهاد صلح مصر در کابینه رژیم صهیونیستی

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نظر دارد طرح صلح دولت مصر درباره جنگ غزه را مورد بررسی قرار دهد.

قربانيان بالای غیرنظامیان در جنگ غزه که اکنون بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید و بیش از ۵۴ هزار مجروح برجای گذاشته، فشار‌های بین المللی بر رژیم صهیونیستی را برای پذیرش آتش بس افزایش داده است. از طرفی ۱۵۷ نظامی کشته شده صهیونیست در غزه از زمان آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر، دولت نتانیاهو را تحت فشار‌های داخلی برای به سرانجام رساندن جنگ قرار داده است. 

به گزارش تله تریدر، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نظر دارد امروز (دوشنبه) طرح پیشنهادی دولت مصر برای استقرار یک آتش بس جدید در غزه را مورد بررسی قرار دهد. 

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد: کابینه جنگ اسراییل در نظر دارد بار دیگر پیرامون این طرح صلح به گفتگو و رایزنی بپردازد. با این حال، ملاحضات سیاسی در این باره در اسراییل وجود دارد. این در حالی است که کابینه راستگرای نتانیاهو در این زمینه متحد و یکپارچه نیست. 

این شبکه می‌افزاید: تنها یک وزیر در کابینه وجود دارد که از دولت به دلیل عملیات گسترده زمینی در غزه به جای انجام بمباران هوایی انتقاد می‌کند. تنها از روز جمعه تاکنون ۱۷ نظامی اسراییلی در عملیات زمینی در این باریکه جان خود را از دست داده اند. 

براساس طرح پیشنهادی مصر، توقف آتش بس فعلی به مانند آتش بس قبلی موقت بوده و بین یک هفته تا ۱۰ روز طول خواهد کشید. طی این مدت جنبش حماس اقدام به آزادسازی شماری از اسرای صهیونیست در قبال آزادی اسرای در بند خود در سرزمین‌های اشغالی خواهد کرد. 

تاکنون مقامات حماس و رژیم صهیونیستی مواضع رسمی خود را در این باره اعلام نکرده اند. با این حال، جنبش حماس همواره تاکید داشته است تبادل اسرا تنها با توقف جنگ صورت خواهد گرفت. همچنین براساس اعلام مقامات حماس و جهاد اسلامی، سیاست محور مقاومت آزادی همه در برابر همه است، به معنای آزادی تمامی اسرای صهیونیست در برابر آزادی تمامی اسرای فلسطینی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
صلحی در کار نیست رژیم موقت اسرائیل باید فلسطین تخلیه کنن تا سرزمین فلسطین بدست مردم فلسطین قرار بگیره
آخرین اخبار