جان باختن ۹ هزار فلسطینی در غزه به دلیل عدم دسترسی به امکانات درمانی

بمباران بیمارستان‌ها از سوی رژیم صهیونیستی باعث شده بیشتر مراکز درمانی غزه تعطیل شوند.

رژیم صهیونیستی بر اساس آنچه ایجاد بازدارندگی جدید در برابر فلسطینیان می‌خواند، به دنبال تنبیه دسته جمعی (collective punishment) است. این امر که مخالف با کنوانسیون ژنو و ناقض حقوق جنگ است با هدف وارد آوردن حداکثر تلفات به غیرنظامیان انجام می‌شود. اقدامی که رژیم صهیونیستی با نابودی زیرساخت‌ها و اماکن غیرنظامی در بالاترین درجه آن را به نمایش گذاشته است. 

به گزارش الجزیره، گزارش‌های جدید از نوار غزه حاکی از آن است که ۲۳ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه اکنون به دلیل بمباران گسترده رژیم صهیونیستی از ارائه خدمات به مجروحان و بیماران ناتوان است. 

برآورد‌ها حاکی از آن است که سیستم بهداشت و درمان غزه اکنون در آخرین مرحله فعالیت خود قرار داشته و به زودی شاهد اضمحلال کامل آن خواهیم بود. 

در گزارش الجزیره آمده است: از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۹ هزار بیمار و مجروح به دلیل ناتوانی در دریافت خدمات پزشکی جان خود را در این باریکه از دست داده اند. این آمار می‌تواند پس از تعطیلی سایر مراکز درمانی به دلیل بمباران اسرائیل به شدت افزایش یابد. 

کمک‌های امدادی که اکنون به غزه می‌رسد تنها ۲ درصد از نیاز‌های بهداشت و درمان این منطقه را مرتفع می‌کند. برای حل مشکلات غزه اکنون باید روزانه یک هزار کامیون حامل سوخت و سایر نیاز‌های اساسی مردم وارد این باریکه شود، امری که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیل تحقق آن امکان پذیر نیست. 

بر اساس آمار‌های ارائه شده، ۵۲ مرکز درمانی از ۷۲ مرکز درمانی غزه به دلیل نبود امکانات کافی و حملات رژیم صهیونیستی تعطیل شده اند. همچنین تاکنون ۸۷ آمبولانس به طور مستقیم هدف حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و باقی خودرو‌های امدادی نیز به دلیل کمبود سوخت توانایی خدمات رسانی به مردم را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار