توزیع رایگان ۱۰ میلیارد ریال کتاب در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، توزیع کتاب رایگان را یکی از سیاست‌های حمایتی این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و گفت: در همین راستا امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب در این استان توزیع شده است.

حجت‌الله شیروانی گفت: اهدا و توزیع این کتاب‌های رایگان که همه ساله از سوی خانه کتاب این اداره‌کل انجام می‌گیرد به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، موسسات، مراکز آموزشی و علمی، مدارس، حوزه‌های علمیه و سایر مراکزی که تقاضای کتاب داشته باشند، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: روند اهدا و توزیع کتاب در تمامی شهرستان‌های استان انجام می‌شود و علاوه‌بر توزیع کتاب‌هایی که به صورت سراسری چاپ و منتشر می‌شود از کتاب‌های مولفان و نویسندگان استان نیز حمایت می‌شود و تعداد قابل توجهی از کتاب‌های ارزشمند خریداری و از سوی خانه کتاب توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به دیگر سیاست‌های حمایتی این اداره‌کل در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های معرفی و رونمایی کتاب، عصر شعر و ماه‌نشست شعر و داستان، برگزاری جوایز ادبی و فرهنگی کتابخوانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی از جمله این اقدامات است.


بیشتر بخوانید


شیروانی با بیان اینکه هر ایرانی در طول سال می‌تواند ۲ تا سه بار از یارانه کتاب برخوردار شود، اظهار داشت: کد ملی هر شهروند در طول سال شارژ می‌شود و افراد می‌توانند چه به صورت حضوری از کتاب‌فروشی‌های طرف قرارداد و چه به صورت آنلاین از طریق سامانه بازار کتاب و یا نمایشگاه دائمی کتاب از این رایانه استفاده کنند.

وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب را از دیگر اقدامات حمایتی در حوزه کتاب عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون پنج نمایشگاه کتاب در مرکز استان برگزار شده است که بخش خصوصی نیز در برگزاری این رویداد‌های فرهنگی نقش فعالی دارد و علاوه‌بر آن در هر یک از شهرستان‌ها نیز نمایشگاه‌های کتاب به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تسهیل‌گری در خصوص چاپ و صدور مجوز برای انتشاراتی‌های فعال در استان، اعطای تسهیلات به ناشران، چاپ کتاب و حمایت از نویسندگان کتاب اولی از دیگر برنامه‌هایی است که سالانه این اداره‌کل در راستای حمایت از حوزه کتاب اجرا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار