مدیریت جامع آبخیز در استان قزوین راه اندازی شود

رئیس ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین گفت: راه‌اندازی مدیریت جامع حوزه آبخیز و پیگیری برای تامین منابع در استان در دستور جدی کار قرارگیرد.

محمدتقی امانپور مشاور استاندار و رئیس ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین در نشست کمیته ستاد احیا و پایدار سازی دشت گفت: راه‌اندازی مدیریت جامع حوزه آبخیز و پیگیری برای تامین منابع در استان در دستور جدی کار قرارگیرد و دستگاه‌های مربوطه هماهنگی لازم با منابع طبیعی برای اجرای طرح داشته باشند.

وی افزود: اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز موکول به پایلوت‌سازی است و با انتخاب عرصه مناسب در نقطه‌ای از استان میتوان قبل ازجامعیت این طرح در پایلوت عرصه مورد نظر منابع طبیعی استان اجرا و عملیاتی شود.

امانپور اضافه کرد: مدیریت جامع حوزه آبخیز درقالب تعیین کاربری منابع، تهیه دستورالعمل بهره‌برداری از منابع، تعیین تکلیف بهره برداران بر اساس دستورالعمل‌های استاندارد و پایش و نظارت، اجرایی می‌شود.

وی گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران خصوصی باید برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در جهت احیا و پایدارسازی دشت قزوین بهره برد.

در این نشست اجرای طرح‌های احیای مرتع و غنی‌سازی در دستور کار منابع طبیعی استان تاکید شد.

در ابتدای این نشست قاسم زاده مدیر کل منابع طبیعی استان گزارشی از امکانات بخش خصوصی برای توسعه پایدار منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان‌های مردم نهاد، نهالستان‌های خصوصی، استفاده از تکنولوژی‌های نو و اجرای طرح‌های آبخیزداری ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار