فرماندار لردگان:

مکان‌یابی سینمای این شهرستان در دست پیگیری است

فرماندار لردگان با اشاره به اینکه ساخت سینمای این شهرستان در مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری دیده شده است، گفت: مکان‌یابی برای شروع مراحل عملیاتی این مرکز فرهنگی هنری با همکاری شهرداری این شهر در حال انجام است.

منصور کریم‌زاده در نشست هم‌اندیشی مدیرکل این اداره با جمعی از فعالان فرهنگی و هنری و اهالی رسانه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد که در سالن اجتماعات فرمانداری لردگان برگزار شد، گفت: در جریان سفر دوم هیات دولت به استان ۷۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سینما در لردگان در نظر گرفته شد که با هماهنگی انجام شده با مجموعه راه و شهرسازی تلاش می‌شود مراحل مکان‌یابی و اختصاص زمین برای ساخت این مرکز فرهنگی و هنری هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه با اختصاص مکان مناسب برای ساخت سینما، عملیات اجرایی آن در اولین فرصت آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تکمیل فرهنگسرای لردگان که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید نیز از دیگر موارد اولویت‌دار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان است که در نشست با مسئولان راه و شهرسازی مصوب شد این فرهنگسرا تا ۲۰ روز دیگر تکمیل و به اداره مربوطه تحویل داده شود.


بیشتر بخوانید


کریم‌زاده با تأکید بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات فرهنگی در شهرستان‌ها یادآور شد: در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان علاوه بر پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان، موارد مربوط به شهرستان‌های خانمیرزا و فلارد را نیز پیگیری می‌کند که نیاز است مشکل کمبود نیروی انسانی این اداره با توجه به گستردگی جغرافیایی سه شهرستان، جوانی جمعیت و پراکندگی بالای روستا‌ها به نوعی رفع شود.

فرماندار لردگان همچنین توجه به برگزاری رویداد‌های هنری و فرهنگی را از نیاز‌ها و خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بیان کرد و گفت: جشنواره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که امید می‌رود با اختصاص اعتبارات مناسب استانی و شهرستانی بار دیگر احیا و اجرای آن در شهرستان شکل بگیرد.

وی در ادامه به موضوع ساماندهی فضای مجازی نیز اشاره و تصریح کرد: موضوع صدور مجوز فعالیت و یا تأییدیه برای فعالان این عرصه از مباحثی است که شرایط آن باید مشخص باشد تا کسانی که می‌خواهند در این فضا فعالیت کنند بتواند با دریافت مجوز از مراجع ذی‌صلاح در چارچوب‌های مشخص و با تعیین نوع فعالیت به انجام امور بپردازند.

کریم‌زاده همچنین ضرورت دیوارکشی محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تجهیز سالن آمفی‌تئاتر، راه‌اندازی پارک بانوان و اقدام برای توسعه فروشگاه‌های پوشاک عفیفانه و مورد نیاز مردم را از موارد اولویت‌دار شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار