افتتاح نخستین مجتمع گلخانه‌ای مشارکتی در شهر کیان + تصاویر

نخستین مجتمع گلخانه‌ای مشارکتی در شهرکیان از توابع شهرکرد افتتاح شد.

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر نخستین مجتمع گلخانه‌ای مشارکتی در شهرکیان از توابع شهرکرد افتتاح شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این مجتمع گلخانه‌ای گفت: این واحد گلخانه‌ای در گود گردنبه شهر کیان قرار دارد و مساحت زمین این مجتمع حدود ۳۴۰ هزار متر مربع و مساحت زیر کشت بیش از ۲۳۵ هزار متر مربع است.

به گفته وی این مجتمع با ۱۴۹ پلاک در حال ساخت است.

برزگر افزود: توسعه کشت‌های متراکم و عمودی بجای کشت‌های گسترده با مشارکت مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود منابع آب و خاک در برنامه اصلاح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی در دست اجراست و هم‌اکنون ۵ مجتمع گلخانه‌ای عمومی غیر دولتی در دشت شهرکرد طراحی و آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


وی اظهارداشت: مجتمع گلخانه شهرکیان بعنوان مجتمع پیشرو با بیش از ۱۴۹ واحد، عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آغاز شده و امروز یکی از واحد‌ها به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی تعدادی از واحد‌ها نیز شروع شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی گفت: تعدادی تقاضای پروانه توسط سایر مزارع همجوار نیز با این الگوی موفق واصل شده و نهضت مشارکت مردمی که برای این موضوع مورد نیاز بود به جریان افتاده و امیدواریم که با کمک مجموعه نظام بانکی بتوانیم این حرکت و تقاضایی که توسط مردم ایجاد شده را بصورت ۱۰۰ درصد عملیاتی کنیم.

عکاس: حمیدرضا حبیبیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار