رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفـت: آموزش و پرورش استثنایی برای رفع نیاز های دانش آموزان چالش هایی دارد و نیازمند کمک خیرین است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به آمار نیم درصدی جمعیت دانش‌آموزان استثنایی در استان گفت: این دانش آموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است که این مهم و تکلیف سنگین برعهده متولیان جامعه است.

طالب محمدی افزود: ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستایی استثنایی به یک هزار و ۴۹۶ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد در مجموع سه هزار ۴۸۵ دانش آموز با نیاز‌های ویژه از خدمات آموزش وپرورش استثنایی استان بهره می‌برند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کمبود و استاندارد نبودن فضای آموزشی، کمبود نیرو‌های تخصصی توان بخشی، کمبود شدید تجهیزات آموزشی و توانبخشی، مشکلات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و نگاه بخشی وجزیره‌ای به آموزش و پرورش استثنایی را از مهم‌ترین چالش‌ها و انتظارات آموزش وپرورش استثنایی استان برشمرد.

محمدی خواستار هدایت خیرین مدرسه ساز به سوی مدارس استثنایی، کمک منابع مالی به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شد و گفت: بهسازی و اتمام ساخت و تکمیل پروژه‌های ساختمانی استثنایی از جمله مدرسه اتیسم و سالن ورزشی پارسا، تخصیص نیرو‌های کارآمد به مراکز جامع و کمک به تأمین تجهیزات هنرستانی از دیگر خواسته های این مجموعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار