کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: پوشش ابرها در مناطق مختلف این استان از فردا یکشنبه با ورود امواج ضعیفی به جو منطقه افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد، گفت:‌ شرایط جوی نسبتا پایداری طی روزهای آینده در این منطقه حاکم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هفته پیش رو سامانه بارشی فعالی در استان نخواهیم داشت،‌ اظهار داشت: از صبح امروز دمای هوا در اغلب نقاط استان به زیر صفر رسید و هوای نسبتا سردی مستقر شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۱۰ درجه، ابهر منفی چهار و ۱۳، خرمدره منفی یک و ۱۲ درجه، آببر چهار و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۶ و ۱۰ درجه، قیدار منفی ۲ و ۹ درجه و ماهنشان منفی پنج و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.